Všeobecné obchodné podmienky pre nákup tovaru
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP alebo podmienky“) upravujú podmienky uzatvárania zmlúv o dodávke tovaru v súlade s čiastkovými objednávkami, ( ďalej len „tovar“), obsah a podmienky zmlúv a objednávok, a práva a povinnosti odberateľa ( ďalej tiež aj „odberateľ“) a dodávateľa ( ďalej tiež aj „dodávateľ) z týchto zmlúv. Upravujú tiež, nie však výlučne, nároky pri porušení povinností zo zmluvy. Pri všetkých uzatváraných zmluvách na základe objednávky platia tieto podmienky, ktoré sú súčasťou objednávky. Zmluvné strany sa môžu od týchto podmienok odchýliť iba na základe obojstrannej písomnej dohody.
- Odberateľom sa rozumie spoločnosť 3PACK group a.s., so sídlom Kopčianska 92, 852 03 Bratislava – m.č. Petržalka, IČO: 36 843 555, IČ DPH SK2022463850, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I Odd. Sa, Vl.č. 4253/B.
- Dodávateľom sa rozumie právnická alebo fyzická osoba - podnikateľ, s ktorou odberateľ uzavrel rámcovú zmluvu o dodávke tovaru, na základe ktorej je odberateľ oprávnený objednávať tovar.
- Podpisom objednávky a/alebo zmluvy zaniká akákoľvek záväznosť všetkých predbežných jednaní a korešpondencie (prehlásené zámery) týkajúce sa rozsahu objednávky a/alebo zmluvy.
- Tieto VOP sa stávajú neoddeliteľnou súčasťou jednotlivých zmlúv na základe príslušných ustanovení týchto zmlúv.
- Tieto VOP sa spravujú príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. obchodného zákonníka v platnom znení.
- Konkrétna zmluva, objednávka, jej prílohy a tieto VOP spolu tvoria celistvý obsah zmluvy, ktorý predstavuje úpravu práv a povinností zmluvných strán vo vzťahu k dodávke tovaru podľa podmienok konkrétnej zmluvy/objednávky.
Zmluva
- Vzťah dodávateľa a odberateľa vzniká na základe uzavretia rámcovej zmluvy o dodávke tovaru v spojení s jednotlivými objednávkami.
- Účelom rámcovej zmluvy je vždy dodávka tovaru odberateľovi za účelom ich použitia na ďalší výrobný proces odberateľa.
- V zmysle rámcovej zmluvy je odberateľ oprávnený na základe jednotlivých objednávok požadovať od dodávateľa dodávku určeného tovaru v určenom počte. Dodávateľ sa zaväzuje zabezpečiť dostatočné kapacity tovaru za účelom splnenia svojich záväzkov voči odberateľovi vyplývajúcich z rámcovej zmluvy, objednávky a týchto VOP.
- Každá zmluva sa považuje za uzavretú okamihom, kedy sa zmluvné strany v písomnej forme dohodnú na všetkých jej náležitostiach uvedených v zmluve. Pokiaľ niektorá zo zmluvných strán má pripomienky na doplnenie a/alebo zmenu návrhu a tieto doručí druhej zmluvnej strane, považujú sa takéto pripomienky alebo návrhy za nový návrh.
- V rámci zmluvného vzťahu medzi dodávateľom a odberateľom nie je žiadny tretí subjekt oprávnený udeľovať odberateľovi akékoľvek pokyny.
Objednávka
- Predmetom objednávky je záväzok dodávateľa dodať odberateľovi tovar podľa druhu a v počte určenom v objednávke, previesť na odberateľa vlastnícke právo k dodávanému tovaru a záväzok odberateľa zaplatiť dodávateľovi riadne a včas kúpnu cenu za dohodnutých podmienok.
- Objednávka odberateľa musí obsahovať tieto náležitosti
- označenie dodávateľa,
- identifikácia tovaru,
- množstvo tovaru,
- termín dodania tovaru v súlade s ustanoveniami týchto VOP, resp. rámcovou zmluvou,
- miesto dodania tovaru – adresa odberateľa / resp. odber vlastnými prepravnými prostriedkami /,
- spôsob platby,
- kúpna cena podľa platného cenníka vrátane DPH,
- splatnosť peňažného záväzku.
- Odberateľ je oprávnený zasielať objednávku poštou alebo e-mailom na adresu dodávateľa.
- Objednávku odberateľa, vrátane potvrdenia kúpnej ceny, musí dodávateľ do 2 pracovných písomne potvrdiť. Dodávateľ je oprávnený odmietnuť potvrdenie objednávky výhradne v prípade, ak je jej obsah (čo do množstva tovaru a/alebo jeho ceny) v rozpore s ustanoveniami rámcovej zmluvy.
- Po potvrdení prijatia objednávky dodávateľom vzniká medzi zmluvnými stranami zmluvný vzťah založený príslušnou rámcovou zmluvou v spojení s konkrétnou objednávkou. Strany sú v rámci tohto vzťahu viazané a nie je možné tento vzťah jednostranne ukončiť, pokiaľ ďalej nie je uvedené inak.
- Pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú písomne vopred inak, sú neoddeliteľnou súčasťou každej rámcovej zmluvy, ako aj čiastkovej objednávky aj tieto VOP.
- Dodávateľ nie je oprávnený odmietnuť objednávku odberateľa a to ani čiastočne, z dôvodu nedostatku kapacitných možností. Naopak, dodávateľ sa zaväzuje zabezpečiť v prospech odberateľa pripravenosť dodávky tovaru v objeme stanovenom rámcovou zmluvou.
- Odberateľ nie je povinný k odberu tovaru od dodávateľa v akomkoľvek rozsahu, pokiaľ sa zmluvné strany na takomto odbere výslovne nedohodnú v rámcovej zmluve.
- Dodávateľ je povinný každú čiastkovú objednávku vybaviť a dodať požadovaný tovar v dohodnutej lehote.
Cena a spôsob platby
- Cenové údaje a iné prehlásenia a prísľuby sú pre odberateľa záväzné len vtedy, ak ich poskytol písomne v príslušnej zmluve. Cena predmetu objednávky je vždy určená ako cena objednaného tovaru + DPH podľa aplikovateľných právnych predpisov. V cene tovaru nie je zahrnutá cena dopravy.
- Dodávateľ nie je oprávnený jednostranne meniť cenník, a to ani v prípade zmeny ceny jednotlivých vstupov, na základe ktorých je kalkulovaná cenníková cena jednotlivých položiek, okrem prípadu, ak sa tak zmluvné strany výslovne dohodnú v rámcovej zmluve; v takomto prípade však dohoda o jednostrannej možnosti navýšenia ceny musí vždy obsahovať presnú definíciu výpočtu rozsahu navýšenia tak, aby toto bolo možné vždy objektívne určiť zo strany oboch zmluvných strán, inak sa možnosť jednostranného navýšenia ceny v zmysle cenníku bude považovať za neurčité a pre zmluvné strany neplatné.
- Odberateľ sa zaväzuje uhradiť kúpnu cenu v zmysle zmluvy, objednávky a týchto VOP, a to na základe faktúry vystavenej dodávateľom.
- Pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak, je každá faktúra splatná v lehote 30 dní odo dňa jej doručenia odberateľovi, pričom jej súčasťou musí byť aj dodací list podpísaný povereným zástupcom odberateľa vo vzťahu k tovaru, ktorý je predmetom fakturácie. V prípade absencie predloženia podpísaného dodacieho listu je odberateľ oprávnený doručenú faktúru vrátiť na doplnenie. Lehota splatnosti v takom prípade neplynie.
- Kúpna cena tovaru je určená podľa cenníka dodávateľa, ktorý je súčasťou rámcovej zmluvy, pokiaľ sa strany písomne nedohodnú inak. Kúpna cena tovaru, vrátane DPH, môže byť odberateľom zaplatená v splátkach v prípade, ak túto skutočnosť uvedie odberateľ v objednávke a táto bude zo strany dodávateľa potvrdená v zmysle týchto VOP. V prípade platenia v splátkach prvá splátka kúpnej ceny bude vo výške príslušnej DPH, zvyšná časť kúpnej ceny môže byť odberateľom zaplatená podľa dohody uvedenej v objednávke.
- Tovar bude odberateľovi odovzdaný v stave použiteľnom na dohovorený účel a zabalený tak, aby pri preprave tovaru nedochádzalo k jeho poškodeniu. Súčasťou dodávky tovaru musí vždy byť aj príslušná dokumentácia k tovaru.
- V prípade požiadavky odberateľa o poskytnutie dopravy tovaru na určené miesto v rámci alebo mimo SR bude cena dopravy určená na základe dohody zmluvných strán.
Podmienky dodávky
- V prípade akéhokoľvek omeškania dodávateľa s plnením jednotlivej objednávky, vznikajú na strane odberateľa sankčné nároky v zmysle rámcovej zmluvy a ustanovení zákona.
- Čiastočné dodávky počas doby plnenia príslušnej objednávky sú prípustné len na základe vopred daného písomného súhlasu odberateľa s takýmto spôsobom plnenia.
- Tovar sa považuje za dodaný do miesta určenia požadovaného odberateľom v zmysle objednávky a potvrdením prevzatia tovaru na dodacom liste. Odberateľ je oprávnený odmietnuť jednostranne prevzatie tovaru a/alebo nepodpísať dodací list, a to v prípade, ak dodávka nie je v súlade s objednávkou alebo má tovar akékoľvek vady. V prípade, ak je možné prevziať iba časť dodávky tovaru, je odberateľ oprávnený prevziať a podpísať dodací list len vo vzťahu k časti dodávaného tovaru.
- V prípade, ak odberateľ vzhľadom na existenciu vád neprevezme dodávateľom dodaný tovar alebo jeho časť v termíne a v mieste vzájomne dohodnutom v objednávke a/alebo odmietne z týchto dôvodov podpísať dodací list, dostáva sa dodávateľ do omeškania, je povinný odstrániť odberateľom identifikované nedostatky objednávky a dohodnúť s odberateľom nový termín preberacieho konania vo vzťahu k tovaru. Zároveň je dodávateľ povinný uhradiť odberateľovi preukázateľné náklady a škody týmto spôsobené.
- Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na odberateľa momentom jeho prevzatia od dodávateľa.
- Odberateľ nadobúda vlastnícke právo k tovaru momentom jeho prevzatia od dodávateľa.
- Odberateľ je oprávnený od príslušnej jednotlivej objednávky na dodávku tovaru odstúpiť, ak dodávateľ vstúpil do likvidácie, začalo sa voči nemu konkurzné alebo reštrukturalizačné konania, na jeho majetok bol vyhlásený konkurz alebo povolená reštrukturalizácia a ďalej vtedy, ak existuje dôvodná obava, že plnenie záväzkov (i doposiaľ nesplatných) dodávateľom je vážne ohrozené.
- V prípade, že konflikty, nepredvídateľné udalosti, zmeny počasia, resp. klimatické zmeny, prírodné katastrofy prípadne choroby, obmedzenia pohybu, vyhlásenie núdzového, mimoriadneho alebo vojnového stavu, či obdobné zmeny štandardného stavu alebo iné okolnosti vyššej moci mimo kontroly zmluvných strán, podstatne zhoršia schopnosť dodávateľa uskutočniť dodávku, resp. schopnosť odberateľa prevziať dodávku, príslušná zmluvná strana bude oprávnená odložiť dodávku o takú dobu, počas ktorej sú vzhľadom na uvedené okolnosti možnosti tejto strany uskutočniť, resp. prevziať dodávku podstatne zhoršené. Ak táto doba presiahne 1 mesiac, každá zmluvná strana bude oprávnená od čiastkovej objednávky sčasti alebo úplne odstúpiť vo vzťahu k dodávkam, ktoré sa mali uskutočniť počas uvedeného obdobia. Zmluvná strana, ktorá využije svoje právo v súlade s hore uvedeným, bez omeškania o tom písomne informuje druhú stranu. Okolnosť, ktorá podľa hore uvedeného umožňuje zbavenie povinností, a ktorá už existovala v čase, kedy bola objednávka akceptovaná, nebude predstavovať dôvod na takéto zbavenie povinností. Za dôvod na odloženie dodávky sa nepovažujú udalosti na strane dodávateľa pozostávajúce z prerušenia prevádzky, nedostatočnej alebo nesprávnej dodávky subdodávateľa, nedostupnosti prepravných možností alebo nedostatku surovín potrebných na výrobu tovaru alebo energie. Ak dôvod na zbavenie povinností pôsobí ako prekážka na strane dodávateľa, je tento povinný nahradiť odberateľovi náklady vynaložené na zabezpečenie náhradných dodávok za účelom zabezpečenia kontinuity výrobného procesu odberateľa.
Zodpovednosť za vady
- Všetky vady dodávaného tovaru je možné uplatniť odberateľom tak v rámci preberacieho konania, ako aj v rámci plynutia záručnej doby, ktorá je stanovená na 12 mesiacov.
- Nároky zo zodpovednosti z vád uplatní odberateľ písomne do 7 pracovných dní od ich zistenia počas záručnej doby. Následne je dodávateľ povinný uplatnenú vadu posúdiť a v lehote 3 pracovných dní od jej nahlásenia začať s jej odstránením.
- Reklamované vady na tovare sa dodávateľ zaväzuje odstrániť, a to v lehote, ktorá neprekročí 15 pracovných dní.
- V rámci oznámenia vadného plnenia v zmysle bodu 2. tejto časti, ako aj v lehote 7 pracovných dní od doručenia takéhoto oznámenia dodávateľovi, je odberateľ oprávnený zvoliť si nárok z vadného plnenia v zmysle príslušných ustanovení obchodného zákonníka. Po oznámení výberu nároku z vadného plnenia odberateľom je dodávateľ povinný splniť takto zvolený nárok.
- O odstránení vád zmluvné strany spíšu osobitný záznam.
- Uplatňovaním nárokov z vád podľa tejto časti VOP nie sú dotknuté iné nároky odberateľa uvedené v rámcovej zmluve a/alebo týchto VOP alebo nárok na náhradu škody a zmluvnú pokutu.
Ochrana dôverných informácií
- Každá zmluvná strana sa zaväzuje, že neposkytne dôverné informácie a neumožní neoprávnenú manipuláciu s nimi tretím stranám, okrem prípadu, ak druhá zmluvná strana s tým vyjadrí vopred svoj písomný súhlas.
- Obmedzenia tejto časti vo vzťahu k dôverným informáciám neplatia, pokiaľ sa tieto sprístupňujú subjektom poskytujúcim finančné, ekonomické, účtovné alebo právne poradenstvo zmluvnej strane a takéto subjekty sú sami viazané povinnosťou mlčanlivosti.
- Zmluvná strana je oprávnená poskytnúť dôverné informácie, ktoré sú predmetom ochrany aj bez predchádzajúceho súhlasu druhej zmluvnej strany len v prípadoch a v rozsahu určenom zákonom alebo iným všeobecne záväzným predpisom a len subjektom na to oprávneným.
- V prípade, že dôjde k neoprávnenej manipulácii s poskytnutými dôvernými informáciami, vzniká poškodenej zmluvnej strane nárok na náhradu škody. Rovnako tak je porušujúca zmluvná strana povinná zabrániť ďalšej neoprávnenej manipulácii s dôvernými informáciami a obnoviť všetky opatrenia na ich ochranu. Splnením nároku na náhradu škody nezaniká povinnosť zmluvných strán uskutočniť nápravu a zabezpečiť riadnu ochranu dôverných informácií.
Záverečné ustanovenia
- Dodávateľ nie je oprávnený bez vopred daného písomného súhlasu postúpiť akékoľvek práva a/alebo povinnosti vyplývajúce z rámcovej zmluvy alebo objednávky na tretí subjekt.
- Dodávateľ nie je oprávnený jednostranne započítať akýkoľvek svoj peňažný nárok voči peňažnému nároku odberateľa, ktorý vyplýva z rámcovej zmluvy, objednávky alebo týchto VOP.
- Právne vzťahy, ktoré nie sú upravené týmito podmienkami, rámcovou zmluvou alebo objednávkou sa riadia Obchodným zákonníkom, ako aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými v Slovenskej republike. Zmluvné strany týmto zároveň vylučujú aplikáciu akýchkoľvek kolíznych noriem upravených v dvojstranných a/alebo viacstranných medzinárodných zmluvách a/alebo dohodách, ktoré sú súčasťou právneho poriadku Slovenskej republiky. Zmluvné strany sa týmto výslovne dohodli, že na ustanovenia INCOTERMS, ktoré vydala Medzinárodná obchodná komora v Paríži uvádzané na faktúre za plnenie v zmysle Zmluvy a/alebo inom dokumente súvisiacom so Zmluvou, ktoré sú v rozpore s dohodou zmluvných strán podľa Zmluvy, sa neprihliada. Zmluvné strany sa dohodli, že na úpravu ich práv a povinností vyplývajúcich z tejto Zmluvy sa nevzťahuje Viedenský dohovor (Dohovor OSN) o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru.
- V prípade vzniku sporov sú na ich riešenie príslušné súdy Slovenskej republiky.
- V prípade, ak sa niektoré z ustanovení týchto VOP stane neplatné, neúčinné alebo nevykonateľné, nemá a nebude mať táto skutočnosť za následok neplatnosť, neúčinnosť alebo nevykonateľnosť ostatných ustanovení týchto VOP. Do doby, pokiaľ s ohľadom na túto skutočnosť nedôjde k aktualizácii znenia VOP, použijú sa na nahradenie neplatného, neúčinného alebo nevykonateľného ustanovenia iné ustanovenia VOP a ak také nie sú, potom sa použijú ustanovenia platných právnych predpisov v Slovenskej republike.
- Vyššie uvedené podmienky sú k dispozícii na webových stránkach odberateľa.
Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 1.4.2021.
V Bratislave, dňa 31.3.2021